Lyst på et håndarbeid ute i sola eller inne i regnet?

Sørg for å ha utstyret i orden! Ta en kikk innom Kriblende Gleders nettbutikk!

tirsdag 26. juli 2011

Nye og gamle nupereller

Mitt siste nuperelleprodukt!
 De siste dagene har jeg kommet over noen flotte nupereller jeg bare måtte digitalisere! De kommer fra oldemors-hjem, men jeg vet ikke hvem som har laget dem, eller hvor gamle de er. Se, så nydelig:


Veldig tynn tråd her!

Det ser ut til at det her er brukt hekling (de tykke feltene) i kombinasjon med nupereller.

Denne brikken ligner veldig på en jeg vant på basar da jeg var liten, og gav meg interessen for nuperelle-teknikken.

Likte veldig godt denne, som for øvrig burde vært strøket før knipsingen...
Så, etter denne eksponeringen av nuperelle-inspirasjon, måtte jeg komme meg et hakk videre i min utvikling på feltet. Annes nuperellenett var til stor hjelp! Det var blant annet her jeg fant mønsteret. Det første bildet ovenfor viser "min egen" lille nuperelle.

Ingen kommentarer: